Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

PRPA, A?

Zašto se Američka kompanija uplašila "Er Srbije": Evo šta je codeshare!

Autor: N. G. | 22.01.2014 - 10:42:00h | Komentara: 5

Američko ministarstvo saobraćaja odbilo je zahtev Etihada i Er Srbije za takozvane codeshare usluge, nakon što se tamošnja kompanija Delta podigla opštu uzbuni i rekla da srpski avio prevoznik narušava tržište. Evo šta je codeshare i zbog čega je konkurencija probala da "saplete" naše avione.

Možda će prevoziti i Partizanove  košarkaše: Avion „Er Srbije“

Svetske kompanije "sapliću"  Er Srbiju

Aviokompanija Delta erlajns još u oktobru prethodne godine zatražila je od američkih vazduhoplovnih vlasti da odbiju zahtev Jata i Etihad ervejza za codeshare usluge na rutiranje iz Beograda u Njujork (JFK), Vašington (IAD ) i Čikago (ORD ) preko Abu Dabija (AUH), njihovo objašnjenje bilo je da ova pogodnost nije u američkom javnom interesu.

„Zašto bi neko iz Beograda za Čikago leteo još 5.000 kilometara duže preko Abu Dabija, osim ako nije dobio damping cenu“, kaže Delta erlajns u pismu američkim vazduhoplovnim vlastima, sugerišući nelojalnu konkurenciju i zloupotrebu tržišta.

Povodom nelojalne konkurencije Delta podseća da Etihad koristi državne subvencije za gorivo i poreske olakšice što utiče na narušavanje tržišta i u suprotnosti je sa međunarodnim i pravilima američke vazduhoplovne politike.

Povodom nelojalne konkurencije Delta podseća da Etihad koristi državne subvencije za gorivo i poreske olakšice što utiče na narušavanje tržišta i u suprotnosti je sa međunarodnim i pravilima američke vazduhoplovne politike.

Dakle, šta je tačno sporni codeshare?

Codeshare sporazum je dogovor dve ili više avio kompanija da dele isti let. To znači da kartu plaćate jednoj kompaniji, dok vas zapravo prevozi druga, njena kompanija - partner. Slično je kao kod turističkih agencija, s tim što avio kompanije imaju posebnu šifru leta - code, koji dva prevoznika sporazumno dele. Otud i naziv - codeshare.

Ta šifra nije nikakva tajna i predstavlja broj leta. Međutim, ona podleže prodaji i omogućava manju promenu letova u okviru isti kompanije.

Codesharing podrazumeva da je jedna kompanija, ona koja obezbeđuje avion i posadu "operativni nosač", dok je ona koja prodaje karte "tržišni nosač".

Piši "codeshare" čitaj "novac"

Pogodnosti codeshare-a su velike. Za početak, on omogućava lagodnija presedanja koja se od tačke A, preko tačke B, do odredišta C obavljaju pod istim kodom, dok kompanije koje sarađuju na ovaj način usklađuju letove i brigu o prtljagu, što se putnicima višestruko isplati.

Uz to, ako se nešto desi prtljagu, dve kompanije - saradnici, neće vam naplatiti dodatne takse, a pritom će snositi odgovornost za kašnjenje drugog leta i vratiće vam prtljag, dok u drugom slučaju različite kompanije ne odgovaraju za nepravilnosti sa drugim letovima.

Nisu putnici jedini koji imaju korist od codeshare-a. Tako kompanije mogu više puta da saobraćaju na istoj ruti i time profitiraju u odnosu na konkurenciju. Takođe, ovim putem prevoznici koji ne mogu da obezbede avion na nekoj ruti mogu da se "šlepuju" na tom tržištu kroz svoj broj koda.

Putnici vole da rezervišu jednostavne letove sa jasnim presedanjima, a codeshare je toliko popularan da se formiraju savezi i između avio kompanija i železnica.

Poslednji komentari
  • pera Vreme: 22.01.2014 11:30h

    Državne subvencije za gorivo i poreske olakšice. Nesto mi se javlja da svi mi preko budzeta placamo ove subvencije. Znao sam da je neka mucka po sredi,zar nije u svakoj drzavnoj ustanovi tako?

  • jovan Vreme: 22.01.2014 12:28h

    Da li bi autor teksta bio neobican da objasni ko bi to u svetu trebao da se plasi jedne "avio firme" sa dva ipo polovna prefarbana aviona, kupljena na lizing i koja su uz to vec dva puta imala kvarove na dva od ukupno tri leta?!

  • Mile Tranzicija Vreme: 22.01.2014 13:43h

    Оно што суштински нисте објаснили, по чему се и види да вам је намера да публикујете скандалозан наслов, је да је основ за одбијање идеја да из Београда летиш за Абу Даби, а затим за Америку, те питање: Па зар не може негде ближе у Европи да се преседа? Одговор је - наравно да може! Истина је да одговор иде на руку америчким компанијама и њиховим партнерима, али је у овом случају поставка Ер Србије/Етихада од почетка погрешна. Много је логичније и америчке власти би много теже одбиле заједничке (codeshare) летове за САД преко Берлина, компанијом Ер Берлин, у којој Етихад такође има власништво. То је суштина, објавили Ви ово или не.

  • DSV Vreme: 22.01.2014 17:19h

    Sto se sad iznenadjujete kad vam je to receno i pre osnivanja "Srbijaera" jer je u partnerstvu sa Arapskom kompanijom . Ili da pitam a koja Arapska kompanija to ima u Americi -nijedna!

  • CS Vreme: 22.01.2014 18:27h

    Opa, Vucko! Ne moze se na dve stolice, da trazis prijem u EU, a ovde poklanjas Arapima JAT i arodrom... Uskoro ce ti i EU posalti isti odgovor. Kako ces to da objasnis birackom telu?

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP