Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

INTERVJU NEDELJE

Zbog košarkaša smo
vadili sedište iz automobila!

Autor: Danica Ćuruvija | 16.02.2013 - 22:05:00h | Komentara: 4

- Posao instruktora vožnje je težak jer zahteva individualni rad sa ljudima. Ukoliko se želi postići određeni uspeh sa kandidatom, ne može se sa svakim kandidatom raditi na isti način.Osim znanja, potrebno je imati i talenat da se iskustvo prenese. Bivši članovi ispitnih komisija, koji su nakon odlaska iz policije počeli da rade u centrima za obuku vozača, govorili su mi da je to rudarski posao - kaže za ''Alo!'' Slobodan Branković, instruktor i vlasnik jedne beogradske škole, koji 35 godina radi na obuci vozača. Prethodno je bio na čelu velike državne auto-škole sa 1.000 ljudi, a za ''Alo!'' priča kako je to izgledalo u doba Josipa Broza Tita, a kako sada.

Dozvola za motocikl 60.000 dinara!

Dozvola za motocikl 60.000 dinara!

Koja je cena polaganja vozačkog ispita?

- Košta oko 700 evra. Cena 40 časova vožnje je 40.000 dinara, 11.000 do 13.000 je teoretska nastava, a prva pomoć je oko 8.500 dinara. Još drastičnije su cene za motocilikliste, koji imaju 40 časova praktične obuke, a sve ih košta 60.000 dinara, a dolaze sa velikim predznanjem. Većina njih su zaljubljenici, a decenijama voze bez dozvole.

Slobodan Branković

Slobodan Branković

Kakva je razlika između obuke pre 30 i više godina, a kako je sada?
- Tada su se na ''fići'' obučavale cele familije.  Najpre bi se obučavali roditelji, pa deca. U tom periodu prosek starosti kandidata bio je od 35 do 40 godina. Tada je bilo malo manje predznanja, počinjala je automobilizacija i bilo je više muke da se savlada vožnja. Kasnije se obučavalo na ''zastavi 101'', ''jugu'', ''golfu'' i ''sitroenu''.  Bio je mnogo manji procenat žena koje su polagale i bile su manje vešte. Niste mogli da vidite da se žena svađa, da trubi. Sada, kada se vozim sa kandidatom i čujem da neko trubi iza nas, ja se i ne okrećem, samo kažem: ''Mora da je žensko''. On me pita otkud znam, a ja kažem da od njih 10 koji trube, devet su žene. Nestrpljive su, a da ne govorim kakav rečnik i gestakulaciju uz to koriste. Danas nam dolaze mladi, 17-18 godina, a prosečna starost kandidata je 20 godina. Voze neuporedivo bolje, a razlika između ženskih i muških vozača je nikakva. Međutim, nikada nismo imali težu obuku nego sada. Vozilo ih ne interesuje kao ranije generacije, a moraju se motivisati ili obuzdavati.
Koja je starosna granica za polaganje?
- Nema je. Ako neko u poznijim godinama dobije lekarsko uverenje, može da polaže. Nedavno smo imali jednu kandidatkinju koja je položila sa 60 i nešto godina. Druga je dobila automobil u nagradnoj igri, pa je htela da polaže vozački, a kada sam pre 13-14 godina otvorio privatnu školu, među prvima nam je došla žena od 60 i nešto godina, čiji je suprug umro. Rekla nam da je oduvek imala želju da vozi, ali da joj suprug, koji je vozio i relije, nije dao. Imala je malo teži deo sa vožnjom, ali što se tiče teoretskog dela, dolazila je mesecima i položila iz cuga. Jednoj gospođi sam nedavno rekao da sa svojih 60 godina treba da ima 80 časova vožnje jer u starijim godinama ima probleme sa motorikom. Pre 10 godina, kod mene je polagala jedna gimnazijalka sa Kosova, a kada je iz prvog puta položila, njena baka je plakala od sreće na poligonu. Nisam je video više godina i skoro sam je video u automobilu. Pitao sam je kako joj ide vožnja, a oni mi je rekla: ''Ma odlično! Znate šta mi kažu, da vozim kao muškarac''.

Slobodan Branković

Slobodan Branković

Jeste li imali rekordere po broju polaganja?
Imali smo kandidata, advokata, koji je osam puta padao na poligonu jer zbog težine nije mogao da se okrene kada bi išao u rikverc. Kasnije je izgubio 40 kilograma i položio. Nije dolazio na dopunske časove već je kupio neki ''folksvagen'', koji je bio izlupan kao da je sa Solunskog fronta. U šali nam je posle govorio da ima najviše mesta za parkiranje jer pomeri kontejner malo ulevo, kantu udesno, te niko ne sme da mu priđe. Posle godinu dana vožnje seo je u novi automobil. Sada ne biste rekli da je to taj kandidat. Neko taj strah „probije“ na 20. času, a neko na 50. Imali smo i jednog kandidata, koga je iz druge auto-škole dovela mama. Imao je više od 30 godina. Njega su u drugoj školi držali 50 časova na poligonu i nisu ga nigde vodili jer je imao strah kada stavi ključ u bravu. Posle 6-7 časova sam mu razbio taj strah i prebacio ga kod drugog instruktora, a kasnije je položio vozački ispit. Imali smo i jednu simpatičnu devojku, koja je htela da obnovi obuku, pa je počela sama da vozi. Na svoj automobil, na šoferšajbnu i pozadi, napisala je ''početnica''. Rekla mi je tada: ''Otkad sam to stavila, niko me više ne psuje, ne trube, a mnogima je to bilo simpatično''.
Da li je bilo poznatih ličnosti koje su dolazile kod vas?
- Jeste. Krajem sedamdesetih i početkom osmdesetih godina, u hali ''Pionir'', obučavali smo mnogo poznatih košarkaša. Interesantno je da smo zbog njih morali da izbacujemo prednje sedište iz ‘’fiće“ ili ‘’keca“ jer im je bilo pretesno, pa su sedeli na zadnjem. Koliko se sećam, nešto slično dešavalo se i sa našim glumcem Bodom Ninkovićem. On je takođe krupan, a čini mi se da je morao da izbaci prednje sedište. Bilo je pevača i glumaca.
Da li imate probleme na ulicama?
- Većina kandidata misli da će drugi vozači obratiti pažnju na nas zbog table auto-škole, ali to je daleko od istine. Stariji ljudi misle da smo taksi, pa nas često zaustavljaju. Jedna baka kod pijace u Malom Mokrom Lugu nas je zaustavila, a kada smo joj rekli da nismo taksisti, ona nas je zamolila da je ipak povezemo jer je imala teške cegere.
Da li ste zbog novog zakona bili zatrpani brojem prijava?
- U jednom periodu smo udvostručavali kapacitete, radili u dve smene i do 24. januara uspeli sa svim kandidatima da završimo obuku. Sada je došlo do zastoja. Nije samo pitanje cene, već i što su potencijalni kandidati uplašeni novinama, kao što je na primer 2.308 pitanja za B kategoriju.
 

Ljubomorni muškarci!

Imate i ženskog instruktora?

- Imamo i ženskog instruktora, ali i drugi ga imaju. Nju traže oni koji čuju neke lovačke priče da je dobra s inspektorima, a neke angažuju patološki ljubomorni muškarci.

Poslednji komentari
  • Ilija Dukić Vreme: 17.02.2013 01:30h

    Za ove mladje, jedno podsećanje: tačno pre 50 godina, 1963, kada sam polagao za "A" i "B" kategoriju, nije bilo ni auto-škola ni profi instruktora. Svako ko je imao odgovarajuću dozvolu, mogao je na bilo kom vozilu da obucava bilo koga, naravno, sa napunjenih 18 godina. Nije bilo plavo-belih tablica za obuku u vožnji. Moj pajtaš, koji me je obučavao na njegovom izdrndanom "Fići" bi samo stavio belo parče hartije sa slovom ispod šajbne i...vozi Miško! Malo mi je (nekih sat-dva) na ostacima stare betonske piste predratnog zemunskog aerodroma pokazao kako idu brzine, kako se parkira, napred, nazad..i posle rekao; sedi i vozi pravo na Terazije. Idemo da se zezamo.. I ja vozio!? Naravno, tada, na Terazijama, samo ispred RK "Beograd" par parkiranih "Vespi" i "Fića", a kolovozom, tek po neka ruska "Pobeda" ili predratni "Opel" prodje... Baš kao u filmu "Ljubav i moda". Da deco moja, tako je nekada bilo..,

  • aleksandar VELIKI Vreme: 17.02.2013 04:54h

    ovaj laže ko pas... u kecu da bi neko vozio sa zadnjeg sedišta morao bi da ima noge od dva metra kako bi dohvatio pedale... ni na fići nije mnogo drugačije, znači takav čovek bi imao oko 4 metra visine... vidi se da je gledao policijsku akademiju i pao na foru Baba Smita koji je glumio kadeta Mozesa Hajtauera i na takav način polagao vožnju u tom filmu... ni ostatak teksta mu ne obiluje istinom... opao posao, pa je red da se da koji evrić za reklamu - ma kakva ona bila...

  • Slavko Vreme: 17.02.2013 09:58h

    Za instruktora sa fotografije: Prijatelju, ti sediš na stolu na kome neko nekada i ruča, a prvenstveno zarađuje hleb. Kako je moguće da ti nekome prenosiš znanje i pokušavas da ha vaspitaš u određenom smeru, kad sam nemas elementarnog vaspitanja posle toliko godina prakse i iskustva??? "Danas mladi bolje voze nego nekada..." je najveća mogu glupost koju jedan instruktor vožnje može izreći. Dokaz za to je statistika o broju saobraćajnih nezgoda, analizirajući po godinama vožnje i starosti vozača. Molim administratora da objavi ovaj komentar, jer nema ni jedan elemet kršenja pravila o posatavljanju komentara, a pogotovo ne u vezi kršenja odredbi Zakona o informisanju.

  • Miodrag Pure Radomirovic Vreme: 17.02.2013 10:34h

    Potvrdjujem da je bilo vadjenja sedista zbog kosarkasa. Moji kandidati su nekada bili Vlade Divac, Misa Babic (obojica NBA igraci) Gligovic (211), Krivokapic (205). Nije bilo jednostavno tako visoke decake spakovati u ficu, ali je islo. Pozdrav od bivseg kolege iz osamdesetih. Lep tekst

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP