Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

BIVŠI MINISTAR DRŽAVI U AMANET OSTAVIO BESPOTREBNE TROŠKOVE

Zbog Mrke bacamo 1,5 miliona €!

Autor: Ružica Kantar | 03.09.2014 - 07:02:00h | Komentara: 9

Zbog nelogične i nestrateške odluke Milutina Mrkonjića, nekadašnjeg ministra saobraćaja i infrastrukture, opustošeni budžet Srbije će se u naredne tri godine bespotrebno utanjiti za oko 1,5 miliona evra koliko će koštati čuvanje i održavanje deonice Ub-Lajkovac, jer će se, kada konačno bude završena, nalaziti usred ničega, odnosno neće imati puta koji joj prethodi, a ni onog na koji se nastavlja. Ova deonica, inače, već je pobila sve rekorde, jer se, iako duga tek 12,5 kilometara gradi već više od četiri godine.

Ko kaže da put nije završen kad se ja lepo vozim: Mrkonjić

Ko kaže da put nije završen kad se ja lepo vozim: Mrkonjić | Foto: Mitar Mitrović

- Ugovor o izgradnji deonice Ub-Lajkovac potpisan je 2010. godine, a sama izgradnja trebalo je da bude završena još u decembru 2011. godine. Ugovori sa kineskim „Shandong High-Speed Group“, za izgradnju deonica Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, ukupne dužine 50 kilometara, sa kojima deonica Ub-Lajkovac treba da se poveže, zaključeni su tek 2013. godine.

U Rusiji rade ko zmaj, u Srbiji ko puž!


Zanimljivo je da su se domaće firme, kojima deonica od 12,5 kilometara već četiri godine predstavlja nepremostivi izazov, neuporedivo bolje pokazale na izgradnji objekata u inostranstvu. Tako je preduzeće „Putevi Užice“, čiji je većinski vlasnik Vasilije Mićić, uspelo da za samo dve godine, u Sočiju, uoči Olimpijskih igara, izgradi kompleks “Olimpijski univerzitet” od 92.000 kvadrata. Ovo preduzeće je tada za potrebe Rusije u rekordnom roku izgradilo četiri mosta i oko pola miliona kvadrata.

To znači da se vrlo dobro znalo, u momentu zaključivanja ugovora, da nije bilo rešeno pitanje izgradnje deonica do Uba i od Lajkovca - poručili su za „Alo!“ u ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ovaj ugovor o gradnji puta, bez prethodno isplanirane infrastrukture sa kojom će biti povezan, kako saznajemo, potpisao je Milutin Mrkonjić, tadašnji ministar saobraćaja. Mrkonjić je ugovor vredan oko 62 miliona evra sklopio sa domaćim konzorcijumom koji čine PZP „Beograd“, „Planum“ i „Putevi Užice“ i koji se obavezao da za 16 meseci završi gradnju.
Međutim, deonica autoputa Beograd-Jadran, duga tek 12,5 kilometara, kao da je Skadar na Bojani, ni nakon više od četiri godine nije izgrađena!

Posledice Mrkonjićeve „genijalne“ odluke, kao i uvek, snosiće građani Srbije, jer će se iz budžeta svake godine bespotrebno izdvajati oko pola miliona evra samo za troškove održavanja i čuvanja avetinjske deonice koja se nalazi u sred njiva i ne vodi nikuda.

- Kad se izgradnja završi, treba računati sa troškovima održavanja i čuvanja deonice koji bi, kako se procenjuje, mogli da iznose oko pola miliona evra godišnje. Procenjuje se da će samo održavanje godišnje koštati oko 150.000 evra. Na to treba dodati troškove čuvanja deonice duge 12,5 kilometara, budući da signalizacija, ograde i slično kad put nije u funkciji mogu biti predmet krađe, što je godišnji trošak koji se procenjuje na oko 360.000 evra - kažu za „Alo!“ u Ministarstvu.

Mrkonjić: Neka me ministarka pozove, objasniću joj!


Milutin Mrkonjić, bivši ministar saobraćaja, juče nije bio raspoložen da razgovara o ovoj temi, već je samo kratko poručio da ministarka, ukoliko je nešto zanima, može da ga pozove.
- Neću da po medijima pričam ni o čemu šta ima veze sa strukom. To nikada ranije nisam radio, pa neću ni sada. Ministarki i svakom ko želi da zna bilo šta u vezi sa onim što sam radio, stojim na raspolaganju i uvek može da me pozove - poručio je Mrkonjić.

Ministarka Mihajlovićeva u inspekciji na spornoj deonici

Ministarka Mihajlovićeva u inspekciji na spornoj deonici | Foto: RAS

Zorana Mihajlović: Pisaću Vučiću!

Na ovaj apsurd upozorila je i ministarka Zorana Mihajlović, koja je poručila da će o tome pismenim putem obavestiti i premijera Aleksandra Vučića.
- Mi ćemo kao država dodatno da plaćamo zato što je neko potpisivao u trenutku kada nije imao saznanje da li će i kada nešto da se gradi bez ikakve strategije i sada ćemo davati još novca iz budžeta, odnosno vaš i moj novac za to - poručila je ministarka.

Poslednji komentari
  • Sane Vreme: 03.09.2014 08:06h

    Odgovornost za učinjeno, pa ma ko to bio !?!

  • Pantelija Vreme: 03.09.2014 08:25h

    Kada političari budu morali za svoja dela da odgovaraju krivično i materijalno, onda se ovakve stvari neće događati. Do tada, plaćaćemo sve njihove promašaje i lopovluke.

  • deki Vreme: 03.09.2014 10:11h

    Ma sta vas je briga! meni cete skidati 20% od plate i solidarne poreze da bi tamo krpili Mrkine bahanalije..

  • dragan Vreme: 03.09.2014 17:26h

    mrko organizuj koncert bice zezanje i stvar resena

  • olga Vreme: 03.09.2014 17:54h

    Pa u normalnoj zemlji bi isao u zatvor. Ovako ga Vucic pusta da se sprda sa narodom, a tom istom narodu smanjuju ionako bedne plate. Ljudi nece imati od cega da zive, a gospodin flekavi glumi menadzera onoj babi Bekuti, strasno, da te bude sramota sto zivimo u ovoj bednoj zemlji.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP