alo.rs Bizzare

OTKRIĆE U ITALIJI

Otkrivena neljudska DNK pri biopsiji Ecija, čoveka iz ledenog doba!

Autor: Blic | 19.07.2014 - 09:08:00h | Komentara: 0

Eci, mumificirani čovek iz ledenog doba, ponos i dika Arheološkog muzeja Južnog Tirola u Italiji, podvrgnut je biopsiji kako bi se uradilo sekvencioniranje njegovog genoma. Za tu priliku, iz mumificiranih ostataka uzet je mali komad karlične kosti.

Enci na biopsiji

Enci na biopsiji | Foto: Profimedia.rs

On je pokazao da je Eci, 160 cm visoki, oko 50kg teški i 45 godina stari muškarac, koji je živeo pre 5300 godina, bio netolerantan na laktozu, da je imao krvnu grupu O, i da u njegovim ostacima ima i nonhominidnih, to jest neljudskih genskih sekvenci.

Ako ste pomislili da je to dokaz Ecijevog vanzemaljskog porekla, prevarili ste se. U pitanju je tzv. “metagenom”, i on zapravo samo ukazuje na prisustvo mikroba u njegovom tkivu. Analizirajuči podatke ovog metagenoma, istraživački tim EURAC, predvođen Frankom Maksinerom, ustanovio je da se radi patogenoj bakteriji Treponema Denticola, koja obično živi u ustima i uzročnik je paradentopatije, odnosno oboljenja desni pozantog kao parodontoza.

Više čitajte na blic.rs.