NIJE OTKAZAO MOTOR NA NIKOLIĆEVOM AVIONU
Kopilot slučajno prosuo kafu po komandama (FOTO)
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije saopštio je večeras, povodom incidenta sa avionom "falkon 50", da je u izveštaju pilota i kopilota navedeno da je došlo do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" pošto je prosuta kafa po komandnoj tabli.
Falkon | Foto: Profimedia
Po preporuci Direktorata za civilno vazduhoplovstvo i u dogovoru sa Avio službom Vlade, narednog dana 18.04. planiran je i probni let aviona, ali isti nije objavljen zbog nemogućnosti da se startuje motor broj 3. Tada je konstatovano da postoji problem u gorivnom sistemu motora, tačnije puma za gorivo nije imala odgovarajući pritisak.
Nakon toga, doneta je odluka da avion sa dva motora preleti u bazni servis Jet Aviation u Bazelu, gde bi motor bio naknadno proveren i zamenjene komponente.
U delovima izveštaja koji su dostupni javnosti stoje i izjave pilota Petra Romčevića i kopilota Bojana Zorića, kao i izveštaj Direktorata civilnog vazduhoplovstva, nalaz Direktorata civilnog vazduhoplovstva i rešenje kojim je kopilot Zorić suspendovan zbog grešaka tokom leta.
Pilot Petar Romčević je u svojoj izjavi napisao da je kopilot Zorić prosuo kafu po instrumentima i da je to proizvelo naglu promenu zvuka i ponašanja aviona.
Romčević kaže da se autopilot isključio, da je avion počeo blago da se propinje i naginje u desno a zatim da ponire. Pilot je zaključio da je kafa napravila kratak spoj i preuzeo je kontrolu nad avionom, ali ni u jednom trenutku nije deklarisao stanje uzbune. Piše da je tražio od kontrole leta snižavanje i povratak na Aerodrom u Beogradu.
Po preuzimanju kontrole nad avionom primetio je da se jedan od motora isključio što je odmah javio kontroli leta. Romčević kaže da je kopliot Zorić tada uočio da je nenamerno uključio prekidač "emergency slot". Prekidač vraćaju u početni položaj i nakon toga uspevaju da ponovo pokrenu motor broj tri i sa sva tri aktivna motora sleću na aerodrom u Beogradu.
Kako je najavljeno, izveštaj Direktorata civilnog vazduhoplovstva, biće kompletan u toku sutrašnjeg dana.
Tagovi:
-
saw Vreme: 20.04.2015 21:05h
sada lepo da pilot plati gorivo i dnevnice svih koji su krenuli na put
-
djul bašta Vreme: 20.04.2015 21:15h
kakva blamaža hahahaha
-
Milan M Vreme: 20.04.2015 21:51h
Zakrilca koja su aktivirana i izazvala propadanje aviona su aerodinamičke površine na ivici krila koja, kada se aktiviraju,proizvode veću silu uzgona(na gore)veći opor i smanjenje brzine.Mogu da ,koriste za poletanje na kraćim distancama.Ipak najviše se koriste za sletanje,a obično se uvlače u normalnom letu da smanje otpor vazduha.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs