Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Hronika

U TEŠKOJ SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI NADOMAK VRČINA NASTRADALA JE DRAGANA PUPIĆ (35)

Lana (8) iz bolnice dozivala nastradalu majku!

Autor: Enis Sadiku | 23.06.2015 - 07:00:00h | Komentara: 0

- Mama, gde si?! Dovedite mi moju majku! Gde mi je baka? Nije pošteno, po drugu decu dolaze njihove mame, a po mene niko - ove reči juče odzvanjale su hodnikom Dečje bolnice u Tiršovoj ulici.

Nastradala Dragana  Pupić sa ćerkom  Lanom

Nastradala Dragana Pupić sa ćerkom Lanom

Mala Lana (8) dozivala je majku Draganu Pupić (35) iz Bačke Palanke, ne znajući da je ona smrtno stradala u nesreći nedaleko od Vrčina, kada je autobus „Barcino tursa“ udario u banderu i prevnuo se na bok u kanal. Iako je zadobila prelom karlice i naprsnuće lobanje, devojčica je neprestano tražila majku, što je rasplakalo medicinske sestre i lekare, ali i roditelje druge povređene dece.

Vozač : Menjamo se na svaka četri sata

Drugi vozač Dušan Vukmirović u trenutku nesreće je spavao u bunkeru.
- Napravili smo pauzu i tada smo se zamenili. Mi se menjamo na svaka četiri sata. Ne znam tačno šta se dogodilo. Probudili su me udarci jer su koferi počeli da padaju po meni, i to je sve čega se sećam - rekao je Dušan, a potom ušao u lekarsku ordinaciju.

U stravičnoj nesreći u kojoj je život izgubila Dragana Pupić, povređeno je još 80 ljudi. Pukom srećom niko drugi nije smrtno stradao. Nesrećni ljudi vraćali su se sa letovanja u Polihronu, u Grčkoj, kada je vozač autobusa Zoran Stojanović (43) najverovatnije zadremao, te je izgubio kontrolu, pa se autobus prevrnuo. Povređeni ljudi prevezeni su u Urgentni centar, VMA, KBC „Zemun“ i Institut za majku i dete. U trenutku nesreće većina putnika je bezbrižno spavala, ništa ne sluteći.

- Odjednom sam osetila strahovit udarac. Nakon što sam otvorila oči, prvo što sam čula je dečji plač - počinje da priča za „Alo!“ Nevena Marković, vođa puta i radnica turističke agencije „Barcino turs“.

U teškoj saobraćajnoj nesreći nadomak Vrčina nastradala je Dragana Pupić (35)

U teškoj saobraćajnoj nesreći nadomak Vrčina nastradala je Dragana Pupić (35) | Foto: Vladimir Živojinović

Tražila da sedi na mestu na kom je poginula

Nastradala Dragana Pupić (35) iz Bačke Palanke, kako saznajemo, još u Beogradu je rezervisala mesto u donjem delu autobusa sa desne strane koje deli sto, kako bi mogla da spava sa ćerkom.
Tokom povratka u Beograd jedna od putnica joj je sela na mesto, ali ju je Dragana ubedila da se odatle pomeri.

- Svuda oko nas je bila srča... Još mi u ušima odzvanjaju zapomaganje i jauci ljudi iz autobusa! Koleginica i ja smo polomile prozor, istrčale na put, zustavljajući automobile, kako bismo pozvale pomoć.

Vratile smo se unutra i pomagale u izvlačenju povređenih, u tom trenutku mi je zapalo za oko kako putnica Dragana nepomično leži, dok su njena ćerkica i majka pokušavale da je pomere. Dete je dozivalo majku, kao i ostala deca u autobusu.

U tom trenutku su pristigli vatrogasci, lekari, policajci... I njima smo pomagali da izvučemo povređene. Šta da vam kažem, najmanje sat vremena smo izvlačili vozača Zorana, koji je bio zaglavljen - uz uzdah priča Nevena, koja je zadobila i sama povrede desnog kuka i brojne ogrebotine.
Prema njenim rečima, njoj kao vodiču ovo je, inače, bila prva tura, i do trenutka nesreće sve je bilo i više od savršenog.

- Na povratku smo se šalili i u Predejanima, gde smo pravili veću pauzu da bi se vozači zamenili. Volan je preuzeo Zoran umesto Duška Vukašinovića. Put je bio skoro prazan. Nije bilo gužve. Čini mi se da sam na trenutak zatvorila oči, a kada sam ih otvorila, bio je užas - ispričala je Nevena.

Putnici i njihove  stvari ispadali  iz autobusa

Putnici i njihove stvari ispadali iz autobusa | Foto: Vladimir Živojinović

Slika iz Urgentnog centra ličila je juče na slike vojnih bolnica iz filmova. Čekaonice pune povređenih i krvavih ljudi koji su nemo slušali informacije o svojima bližnjima koji su takođe povređeni. Dok okrvavljeni i previjeni čekaju da se završi dijagnostika, skoro svi povređeni kažu da su ih probudili krici ljudi.

- Spavao sam. Probudio me je udarac. Otvorio sam oči i video da sam na podu. Počela je stravična kuknjava. Deca su dozivala majke, majke su tragale za decom - priča za „Alo!“ jedan od putnika iz autobusa „Barcino tursa“.
- Nastala je panika, letele su stvari, ljudi i deca su zapomagali... Ugledao sam telo žene. Bilo mi je jasno da je poginula. Njena ćerkica je dozivala majku, koja više nije mogla da je čuje - objašnjava jedan od putnika koji je preživeo horor na povratku sa letovanja.

- Sami smo se u početku organizovali, slabije povređeni su pomagali teže povređenima od sebe. Nekako smo uspeli da izvučemo povređenu devojčicu, a srećom u autobusu je bila i njena baka - kaže jedan od svedoka nesreće, i dodaje da je najduže trajalo spasavanje vozača autobusa, koji je teško povređen.

Sličnu priču ponovio je i Milan iz Novog Sada, kome je cela glava bila umotana u zavoje, a lice na više mesta posečeno.
- Bio sam na letovanju sa suprugom i decom. Sad čekam lekare da je pregledaju kako bih otišao do dečje bolnice da obiđem mališane. Sreća je što nam deca nisi teže povređena - tihim glasom, još uvek u šoku, rekao je putnik Milan.
Istraga će pokazati šta je pravi uzrok ove teške nesreće.

Bol i tuga

M. M. iz Novog Sada, koja se sa suprugom i ćerkicama vraćala sa letovanja, kaže da su njih tri zadobile lakše povrede.
- Deca i ja smo samo ugruvani i imamo posekotine, dok muž ima prelom potkolenice i vilice. Spavali smo kada se nesreća dogodila. Probudili su me vriska i jauk dece... Počela sam da letim po autobusu. Prevrtala sam se preko sedišta, a kada sam se zaustavila, počela sam da tražim muža i decu. Krenula sam ka zadnjem delu autobusa i ugledala ih. Deca su zbrinuta u Tiršovoj, i sad čekamo nekog da nas odveze u Novi Sad - priča M. M., putnica koja je bila u autobusu prilikom udesa kod Bubanj potoka.
U nesreći je lakše povređen i Stjepan Hlapec, takođe iz Novog Sada, koji je na more išao sa suprugom, ćerkom i unučicom.
- Supruga je najgore prošla, jer je izletela kroz prozor i ima iščašenje kuka. Ćerka je lakše povređena, kao i dete i ja. Sedeo sam do prozora i srećom sam imao jastučić za spavanje oko vrata, pa nisam teže povređen. Ovakve stvari se događaju svakodnevno na putevima, nikoga ne mogu da okrivim. Važno je da smo svi živi i zdravi - kaže penzioner Stjepan Hlapec.
Devojčica Jovana Šijaković (12) jedna je od četrnaestoro dece zbrinutih u Dečjoj bolnici u Tiršovoj.
- Iz sna me je probudilo plakanje druge dece. U jednom momentu sam leđima udarila u prozor i izletela napolje. Pala sam i nisam plakala, sve me je bolelo i samo sam se malo tresla od straha. Kada su nas dovezli u bolnicu, izvadili su mi komadiće stakala iz leđa, a sada me sve boli u predelu rebara. Baka i deka, koji su mene i sestru vodili na more, takođe su povređeni, a sestra je dobro - prepričala je novinarima nesreću povređena devojčica Jovana Šijaković.

Stefanović: Autobus udario u banderu

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović kaže da je, prema prvim nalazima istrage, autobus koji je rano juče ujutru imao udes na autoputu u Bubanj potoku iz srednje trake prešao u zaustavnu, probio zaštitnu ogradu i kretao se zelenim pojasom, da bi potom udario u banderu i prevrnuo se.
- Radi se detaljna istraga i tokom dana ćemo verovatno imati i veštačenje - da li je sve bilo uredno (sa autobusom), da li su vozači primili smenu kada je trebalo da prime, šta se zaista dogodilo i da utvrdimo sve uzroke ove saobraćaje nezgode - kaže Stefanović.

Povređeni Simo Ljojić

Putnik: Ispao sam kroz prozor autobusa

Simo Ljojić (65) iz Novog Sada sa odmora se vraćao sa suprugom, bratancem i njegovom ženom.
- Dremao sam. Probudio me je prasak i ispao sam kroz prozor na livadu - priča Simo, dok leži na krevetu u Urgentnom centru, i dodaje da je on sa porodicom bio smešten na gornjem spratu autobusa.
- Nastala je panika, ljudi su zapomagali, deca su plakala. Mi manje povređeni požurili smo da pomognemo ovima koji su bili teže povređeni. Prvo smo izvlačili decu na poljanu, na bezbedno - kaže Simo za „Alo!“, i dodaje da su pomagali povređenima do dolaska vatrogasaca i lekara.

Hronologija

jun 2015. - Mehmed Z., vozač turskog šlepera, zaspao je za volanom i izazva stravičnu nesreću na autoputu Niš-Beograd, u blizini motela „Nais“, kada je u punoj brzini naleteo na dva kombi vozila marke „mercedes“ i „ford“. Tada su poginule četiri osobe, a dve su teško povređene.

Januar 2015. - Na autoputu kod Bačke Topole prevrnuo se autobus bugarskih registarskih oznaka, u kojem je bilo 35 putnika, a putovao je u Češku i kretao se iz pravca Novog Sada ka graničnom prelazu Horgoš. U nesreći je povređeno sedam ljudi, koji su kolima Hitne pomoći iz Bačke Topole dovezeni u subotičku bolnicu. Saobraćajku je izazvao vozač autobusa, koji je zaspao.

oktobar 2014. - Turčin E. I. (56) zaspao je za volanom i prešao na suprotnu stranu kolovoza kod skretanja za restoran „1.000 ruža“ i udario „reno klio“ u kojem su bili najbolji prijatelji Sead Kruezi (20), Danijel Marinković (22), Kristijan Fazlija (21) i njegova devojka Isidora Demiri (19), koji su se vraćali sa svadbe. Sve četvoro je poginulo na mestu udesa.

avgust 2009. - Nemanja Ivković (41) iz Novog Sada najverovatnije je zaspao za volanom svoje „fijat regate“ i izazvao nesreću u Makedoniji u kojoj su poginule njegova supruga Dragana (38) i ćerka Isidora (8). Automobil u kojem su Ivkovići krenuli na letovanje u Grčku iznenada je udario u ogradu kraj puta i zapalio se. M. D.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs