Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Hronika

OVO MOŽE SAMO U SRBIJI

Počeli da seku muzejsku lokomotivu, uhvatili ih, sada je "lepe"

Autor: Tanjug | 27.12.2013 - 16:03:00h | Komentara: 1

Železnički muzej je brzom reakcijom uspeo da spase od sečenja za staro gvožđe jedinu sačuvanu muzejsku parnu lokomotivu za normalni kolosek, koja je trebalo da bude uništena u smederevskom Želvozu, saopštile su Železnice Srbije.

I lokomotive predmet pljačke!

Ni lokomotive nisu bezbedne! | Foto: freedigitalphotos.net

Reč je o parnjači serije JZ 16-018, koja predstavlja zaštićeno kulturno dobro i vlasništvo je srpskih železnica, a njeno uništenje bi predstavljalo krivično delo.
Muzejska lokomotiva se nalazila se u krugu remontne fabrike Želvoz, koja je i dala nalog da se započne sečenje da bi se prodala kao staro gvožđe, iako je reč o vlasništvu Železnica Srbije.

Smederevski ljubitelji železnice odmah su, kako je navedeno, javili Železničkom muzeju u Beogradu šta se dešava u Želvozu, a stručnjaci muzeja su odmah reagovali i uspešno sačuvali jedinstveno kulturno železničko dobro.

Muzejska parna lokomotiva serije JŽ 16-018 jedini je sačuvani primerak ove serije proizvedene 1938. godine u Prvoj jugoslovenskoj tvornici vagona, strojeva i mostova u Slavonskom Brodu.

Za Jugoslovenske državne železnice u ovoj fabrici proizvedene su 22 lokomotive te serije u periodu od 1938. do 1941. godine.
Inače, osim lokomotive serije JŽ 16-018 u krugu fabrike Želvoz, kao kulturna dobra u vlasništvu Železničkog muzeja, nalaze se još i parna lokomotiva serije 62-107 i salon kralja Petra Prvog Karađorđevića.
Prema rečima odgovornih u Želvozu, uništenje (kasacija) starih voznih i vučnih sredstava započela je zbog teške finansijske situacije u kojoj se fabrika nalazi i nedostatka materijala za rad.
Nakon izvinjenja što se greškom krenulo u kasaciju muzejske lokomotive, dogovoreno je da se isečeni delovi kompletiraju i zavare, oštećeni limovi zamene i lokomotiva kompletno očisti, rekonstruiše i prefarba.
Radovi pod nadzorom stručnjaka Železničkog muzeja trebalo bi da počnu 8. januara 2014.
Poslednji komentari
  • neko Vreme: 27.12.2013 19:37h

    Ima jedna stara parna lokomotiva u Krusevcu, u krugu fabrike TRAYAL. Na zalost, za nju Zeleznice srbije nece da reaguju iako je stara koliko i Valter koji brani Sarajevo...

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP