PREDSEDNIK PLAĆA REKLAMU NA DRUŠTVENOJ MREŽI
Toma juri lajkove na Fejsu!
Predsednik Tomislav Nikolić rešio je da preko društvene mreže Fejsbuk reklamira - sebe!
Koliko sam danas lajkova sakupio: Nikolić na Fejsbuku
U Predsedništvu navode da Nikolić za ovaj vid reklame mesečno izdvaja između 6.000
do 8.000 dinara, i to „iz svog džepa“
Tomina zvanična Fejsbuk stranica ovih dana iskače na profile korisnika u Srbiji kao preporučena stranica od Fejsbuka isto kao ponude za, recimo, solarijum, kolače i torte, automobile i slično. Sigurno je da ovim načinom reklamiranja Toma nije sakupio svih 126.000 lajkova, koliko ih već ima, ali većinu jeste. Međutim, ukoliko nam je predsednik toliko ambiciozan da želi u lajkovima da prestigne, recimo, Cecu Ražnatović, koja ima preko pola miliona lajkova, to znači da će ga takva ambicija skupo koštati. Naime, šefu države u tom slučaju fali najmanje 400.000 lajkova što znači da bi morao da uloži najmanje tridesetak hiljada evra kako bi privukao toliki broj.
Bunar bez dna
Međutim, i pored toga što predsednik Srbije ima oko 126.000 lajkova, samo tri odsto Tominih pratilaca na Fejsu, posećuje i koristi njegovu stranicu, što znači da je ta stranica u virtuelnom svetu praktično mrtva, pa je tako i ulaganje u ovaj vid promocije, kao i u njegovu stranicu trenutno bacanje novca u bunar bez dna.
- Promovisanje postova služi boljoj vidljivosti objava, kako bi informacija došla do većeg broja građana, naročito, zbog algoritma koji Fejsbuk koristi da umanji vidljivost objave koja nije promovisana. Što se tiče sredstava koja se izdvajaju za promovisanje, ona se kreću od 6.000 do 8.000 dinara mesečno (u zavisnosti od aktivnosti stranice) i ta sredstva su lična sredstva predsednika Nikolića - objašnjava Simo Čulić iz Službe za saradnju sa medijima predsednika Srbije. Čulić ističe i da sa 126.000 lajkova Nikolić ima najveću podršku građana, koju neki srpski političar ima na ovoj društvenoj mreži.
Kampanja za lajk
Iako Simo Čulić u odgovorima našem listu tvrdi da se lajkovi na Fejsbuku ne kupuju, poznato je da na internetu postoje mnogi sajtovi koji nude ovakve usluge. Ipak, sam Fejsbuk zvanično naznačava da je takva praksa kod njih moguća, ali i zabranjena. Ako njihovi sistemi otkriju da je stranica povezana na neki način se ovakvom aktivnošću, ista će ubrzo biti limitirana. Oni takođe navode da je bolje platiti njihove promovisane oglasne kampanje kako bi stranicu više ljudi videlo, što će sigurno dovesti do većeg broja lajkova. Plaćanje takvih kampanja nije isto što i kupovina lajkova, navode na Fejsbuku.
Varagić: Ne iznenađuje me Tomino reklamiranje
- Ono što je Fejsbuk, nažalost, napravio sa svojom politikom poslovanja je da prosto morate da platite da biste bili vidljivi. Statistika je pokazala da samo šest odsto ljudi koji prate neku Fejsbuk stranu realno vidi postove sa nje. Verujem da je ta činjenica poznata i ljudima koji rade stranicu Tomislava Nikolića, tako da me njihovo angažovanje u promociji postova i same stranice uopšte ne čudi. Prosto, svi to danas moraju da rade i to je jedini način da budete u većoj meri prisutni na ovoj društvenoj mreži - rekao je za „Alo!” Dragan Varagić, onlajn strateg koji se bavi savetodavnim uslugama.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs