RADNIK U POGREBNOM PREDUZEĆU
Srbi vole da šminkaju i parfemišu pokojnike!
Skoro dvadesetogodišnji rad sa ljudima koji se zateknu u najbolnijim, najtežim i najžalosnijim situacijama stoji iza Slobodana Bobana Zlokolice (37), komercijaliste u jednom pogrebnom preduzeću. Kupovina pogrebne opreme za života budućeg pokojnika, udovice koje žele da budu njegovi prijatelji nakon što izgube supruga, sve je to u opisu posla ovog mladog čoveka.
Jednom čoveku sahranio oca, majku, ujaka i tetku
U rad sa pogrebnom opremom krenuo je sasvim slučajno, kada mu je brat koji je držao pogrebno preduzeće otišao na put. Nije imao ko da iznese pokojnika, pa je pristao da pripomogne. Tada je prvi put video mrtvog čoveka. Uskoro je prešao da radi u pogrebno preduzeće koje je sarađivalo sa sudom. Boban priča da njegov posao ne poznaje radno vreme. Tokom rada video je žrtve najgorih zločina i najmonstruoznijih krivičnih dela, koje ne pamti, ali naglašava da je najteže raditi kada je u pitanju mrtvo dete.
- Dečje beživotno telo ne može nikoga da ostavi ravnodušnim. U takvim situacijama ne postoji srce kameno. Viđao sam žrtve najgorih ljudskih umova. Samoubistva, vešanja, raznošenje eksplozivom, žrtve požara… Sve je to bila moja svakodnevica – započinje za “Alo!” svoju priču Zlokolica, dodajući da se mnogi stide posla koji rade, bežeći od kamera i fotoaparata, za šta nema razloga jer rade častan i pošten posao.
Dečje beživotno telo ne može nikoga da ostavi ravnodušnim
On objašnjava da se mnogih situacija sa kojima se sreo ne seća, jer kada završi sa poslom na sve zaboravi jer je to jedini način da se ostane pri “zdravoj pameti”.
- Zakleo sam se da kada jednom budem razmišljao o nekom događaju ili prizoru koji sam video, odmah ću da ostavim posao koji radim - priča ovaj Novosađanin.
Na radnom mestu
Ljudi kada dođu u prodavnicu pogrebne opreme obično ni sami ne znaju šta žele da kupe. Strankama treba pomoći jer je preporuka najbolja reklama za prodavce pogrebne opreme, iako je javna tajna da se mnogi dovijaju na sve moguće načine da bi došli do klijenata. Prave se čak i neki „prevarantski“ ugovori kako bi stranka u slučaju smrtnog slučaja u porodici mislila da je obavezna da pogrebnu opremu kupi u tom preduzeću.
- Stranke u najtežim trenucima treba o svemu detaljno da se raspitaju i da ne dozvole da budu žrtve prevare i sve plate mnogo skuplje. Postoje ljudi kojima sam sahranio više članova porodice i rodbine. Uvek me se sete kada ih zadesi tragedija. Jednom čoveku sam sahranio oca, majku, ujaka i tetku. Svaki put me je ponovo zvao. To je dokaz da je neko zadovoljan - kazuje Boban.
Uvek me se sete kada se desi tragedija
U Srbiji ljudi imaju razne zahteve kada im neko umre. Od lakiranja noktiju, šminkanja, friziranja pokojnika, do toga da donesu najskuplji parfem da se pokojnik namiriše. U sanduke se uz pokojnika stavljaju slatkiši, satovi, mobilni telefoni, novac, slike… kako bi sve to poneli na onaj svet.
- Posavetujemo rodbinu da nikako u sanduk sa pokojnikom ne stavlja slike svojih živih jer to nikako nije dobro. Ako nekome umru dva člana porodice ili rođaka u roku šest meseci, savetujemo ih da u sanduk stave lutku kako ne bi umro i treći. Mnogi kažu da kada krene ne staje dok ih troje ne umre - objašnjava najpoznatiji novosadski prodavac pogrebne opreme, dodajući da su oni tu da pomognu strankama, a ne da im otmu novac.
Rezervišu kovčeg za života
Neki od nas se odlučuju da svoj ispraćaj obezbede tokom života, pa tako dođu u pogrebno preduzeće da se raspitaju šta je u ponudi.
- Jedna starica je došla pre nekoliko dana kako bi se raspitala šta je od pogrebne opreme u ponudi i koji su uslovi kremacije. Sve smo joj objasnili, nakon čega je otišla u opštinu, gde je overila izjavu. Jedan deka je kupio hrastov sanduk koji smo čuvali narednih pet godina, sve dok nije preminuo - kaže Zlokolica.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs