MISTERIJE UNIVERZUMA

Astronomi pronašli preveliku i prastaru crnu rupu!

Autor: A. O. | 26.02.2015 - 11:19:00h | Komentara: 0

Naučnici su uhvatili neverovatno jak signal s druge strane svemira emitovala je crna rupa, koja je čak 12 milijardi masivnija od našeg Sunca!

Crna rupa | Foto: Profimedia

Misteriozna crna rupa udaljena je od Zemlje 12,8 milijardi SG | Foto: Profimedia

Crna rupa je toliko velika da naučnicima nije jasno kako uopšte može da postoji.

Formirana je nedugo nakon Velikog praska i emituje siglan "poput svetionika", tvrde naučnici.

Misteriozni objekt mogao bi da pomogne naučnicima da otkriju tajne ranog Univerzuma.

Ovaj neverovatni objekat nalazi se u centru kvazara, izvora izuzetno jakog galaktičkog zračenja, s energijom koja je milion milijardi puta puta jača od one koju emituje naše Sunce.

Priroda kvazara, koji su otkriveni 1963. godine, i danas ostaje misteriozna.

Naučnici veruju da oni nastaju od materije koju privlače crne rupe u središtima udaljenih galaksija.

Novi objekat, koji je dobio ime SDSS J0100+2802, udaljen je od Zemlje 12,8 milijardi svetlosnih godina. Nastao je svega 900 miliona godina posle Velikog praska.

Astronomi ne mogu da objasne kako je tako velika crna rupa mogla da nastane u tako ranoj fazi istorije Univerzuma.

Dr Fajen Baja sa Australijskog nacionalnog univerziteta smatra da je trenutno važećim teorijama teško objasniti njen nastanak.

- Ova crna rupa u centru kvazara dobila je ogromnu masu u veoma kratkom vremenskom periodu - kaže on.

Profesor Šu Bing Vu, s Pekinškog univerziteta, koji je vodio istraživanje objavljeno u časopisu "Nature", smatra da je ovaj objekat jedinstven.

- Veoma smo uzbuđeni jer smo pronašli tako masivan kvazar koji je samo 900 miliona godina mlađi od svemira. Poput najsvetlijeg svetionika u udaljenom Univerzum u, on isijava svetlost koja će nam pomoći da bolje razumemo rani Uvenirzum - kaže profesor Vu.