alo.rs Svet
KUPOHOLIČARI
Muškarci više troše od žena!
Muškarci su skloniji od žena da sebe čašćavaju poklonima, pokazuje godišnje istraživanje "MasterCard Treat Index".
Muškarac kupuje sebi patike | Foto: Profimedia.rs
Kako je kompanija Master kard saopštila, Evropljani sve više vrednuju "efekat čašćavanja" koji poboljšava raspoloženje, a muškarci uprkos suprotnom verovanju više troše od žena.
Drugo godišnje istraživanje "MasterCard Treat Index" je ispitalo više od 15.000 ljudi u 17 zemalja, po kojem skoro svaki peti muškarac (18 odsto) potroši više od 100 evra, dok manje od jedne desetine žena (8,0 odsto) čini to isto.
Tako 42 odsto ispitanika kaže da se čašćava kako bi se oraspoložili, naspram 33 odsto ljudi koji su to isto izjavili prošle godine.
Iako su muškarci veći potrošači, zanimljivo je da su žene te koje zaista uživaju u efektu koji čašćavanje ima na popravljanje raspoloženja: svaki treći muškarac (33 odsto) je rekao da kupuje poklone da bi se oraspoložio, dok nešto više od polovine svih žena (51 odsto) radi to isto, što pokazuje da žene, iako neće potrošiti mnogo novca, više uživaju u tome da sebi priušte zadovoljstva.
Među ženama u Evropi koje uživaju u tome da sebe časte poklonom, najviše njih je iz Turske, a čak 67 odsto njih kaže da se oraspolože kada se časte poklonom.
Međutim, Turska je takođe zemlja gde muškarci najviše uživaju u tome da sebe časte poklonom - nešto više od polovine muškaraca (51 odsto) kaže da ih čašćavanje oraspoloži, što je iznad evropskog proseka.
Zanimljivo je da ljudi ne osećaju krivicu kada povremeno potroše puno novca na male stvari koje ih čine srećnim (58 odsto ispitanika je ovo izjavilo), što samo potvrđuje prošlogodišnje rezultate da većina ljudi veruje da je čašćavanje sebe sitnicama naše osnovno pravo. Rezultati pokazuju da žene ne samo da troše manje, već se i češće osećaju krivim kada počaste sebe.
Šveđanke imaju najveći osećaj krivice po tom pitanju u Evropi - više od jedne četvrtine njih (26 odsto) kaže da osećaju krivicu (nasuprot 16 odsto muškaraca), uprkos činjenici da su muškarci u Švedskoj skoro četiri puta skloniji tome da potroše više novca na čašćavanje od žena, jer jedna petina muškaraca (19 odsto) potroši više od 100 evra, dok samo jedna od dvadeset Šveđanki (5,0 odsto) čini to isto.
Ovi evropski rezultati još više podstiču na razmišljanje budući da muškarci sebe čašćavaju podjednako često kao i žene, pri čemu većina sebi priušti neko zadovoljstvo više od jednom mesečno (18 odsto muškaraca i 17 odsto žena je ovo izjavilo).
Sve u svemu, čini se da muškarci ugađaju sebi podjednako često kao žene, ali ih raduju skuplje stvari: 24 odsto muškaraca i 13 odsto žena troše na skuplja zadovoljstva kao što su odmori, zabava i tehnologija.
Zadovoljstva u kojima muškarci uživaju cenovno premašuju tipično jeftinija ženska zadovoljstva, kao što su ulepšavanje, časopisi, čokolade i kolači.
Grci ovo potvrđuju, jer 45 odsto njih, što je i najveći procenat u Evropi, kaže da su im odmori glavna zadovoljstva, dok 57 odsto Rumunki će sebe častiti karminom ili nekim drugim kozmetičkim proizvodom, što je više nego u bilo kojoj drugoj evropskoj državi.
Ovi rezultati ukazuju da muškarci troše više novca na iskustva i čašćavaju sebe kako bi još više uživali u slobodnom vremenu: 18 odsto muškaraca kaže da sebi čašćava vikendom, naspram 13 odsto žena.
Ovo ukazuje na to da muškarci čašćavanje povezuju sa maksimalnim uživanjem u odmoru, dok žene posmatraju čašćavanje kao način da unesu malo radosti u svakodnevnicu.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs