Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Svet

MAZNULI NAM FORU!

Nova kampanja u SAD: Kupujmo samo američko!

Autor: Beta-AP | 22.08.2013 - 23:49:00h | Komentara: 0

Američki trgovinski lanac "Volmart" (Wal-Mart Stores Inc.) se nada da će pokrenuti promet uspostavljanjem masovnog pokreta građana da kupuju samo robu proizvedenu u SAD.

Taj najveći maloprodajni lanac sveta priredio je u četvrtak "samit" prodavaca, dobavljača i domaćih državnih zvaničnika u nadi da će patriotizam kupaca pomoći povratak industrije u SAD. Na skup su došli predstavnici 500 proizvođača, osam guvernera, američki sekretar za trgovinu Peni Pricker i zvaničnici iz tridesetak država. 

Volmart je najveći trgovinski lanac u SAD

Volmart je najveći trgovinski lanac u SAD

 Pre sedam meseci "Volmart" koji robu prodaje s velikim popustima, najavio je plan da tokom narednih deset godina kupi američke robe za 50 milijardi dolara više nego tokom prethodne decenije. Međutim, to je svega desetak odsto vrednosti robe koju će "Volmart" prodati samo ove godine. 
Ali, ako i drugi trgovci učine isto, to bi u SAD robe povećalo prodaju proizvedene u Americi za 500 milijardi dolara tokom naredne decenije. 
Ta kampanja može da posluži za jačanje ugleda "Volmarta" koji je stalno na udaru zbog ignorisanja prava zaposlenih i malih plata, te važi za uništitelja radnih mesta. 
Neki stručnjaci ukazuju da je upravo "Volmart" pre dve decenije predvodio seobu industrije iz SAD u Kinu i druge zemlje u potrazi za najjeftinijom radnom snagom, i time izneverio svog osnivača Sema Voltona (Sam Walton, 1918-1992.) čija je parola bila "Kupujmo američku robu". 
Bert Flikinger (Burt Flickinger), predsednik konsultantske firme za maloprodaju "Stratedžik risors grup" (Strategic Resource Group) rekao je da je "pustošenje proizvodnje u SAD trajalo dve decenije, te će biti potrebne bar dve decenije da se poizvodnja vrati". On je dodao da očekuje da će se i tada u SAD vratiti tek delić proizvodnje preseljene u inostranstvo. 
"Volmart" je sličnu kampanju za kupovnu američke robe vodio sredinom 1990-tih godina, ali je akcija propala jer cene robe nisu bile dovoljno niske za njegove, poslovično siromašne, ali mnogobrojne kupce. 
Sada se direktori zaklinju da će ići mnogo dalje od marketinške kampanje i analizirati svih 1.300 kategorija proizvoda iz azortimana "Volmarta" - od peškira do elektronike, da bi utvrdili šta sve može da se proizvede u SAD. 
Obnavljanje proizvodnih radnih mesta u SAD je ovih dana glavna tema. Stopa nezaposlenosti je 7,4 odsto što jeste najmanje za četiri i po godine, ali je u zdravim privredama ta stopa skoro upola niža - između pet i šest odsto. 
"Volmart" i drugi veliki trgovci su pod paljbom i jer ne haju za bezbednost radnika u fabrikama u inostranstvu. Pritisak na njih se povećao posle rušenja jedne fabrike prošlog proleća u Bangladešu u kojoj je poginulo 1.129 ljudi. To je bila najsmrtonosnija nesreća u istoriji industrije odeće. 

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP