Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Svet

NOVA STUDIJA POKAZALA

Oblik lica utiče na to koliko ćete novca imati!

Autor: economy.rs | 20.10.2014 - 09:27:00h | Komentara: 0

Suočimo se s tim, lepo je biti plaćen. Dok je većina ljudi svesna korelacije između dobrog izgleda i uspeha u životu, novo istraživanje je utvrdilo da oblik muškog lica može igrati ulogu u njihovom poslovnom uspehu.

Brada, muškarac Foto: Profimedia

Ilustracija /  Foto: Profimedia

Nova studija istraživača na University of California, Riverside, London Business School i Columbia University pronašla je da su muškarci sa širim licima - oni koji imaju veći opseg širine lica u odnosu na visinu lica - dogovaraju bonuse koji su oko 2,200 dolara veći nego kod njihovih vršnjaka uskog lica. Istraživači su takođe utvrdili da su muškarci širokog lica mnogo bolji u poslovima pregovaranja za sebe.
Za studiju, koja je objavljena online u The Leadership Quarterly, 60 diplomiranih uparenih muških studenata pregovara hipotetički za potpisivanje bonusa, uz jednog učenika koji deluje kao lažni regruter i drugog koji je novopridošli radnik. Studija je pokazala da su muškarci širokog lica ispregovarali bonuse koji su bili u proseku 2,200 veći. Istraživači su takođe imali 46 MBA studenata koji su hipotetički pregovarali o prodaji nekretnina. Oni sa širim licima znatno dogovarali su značajno veće prodajne cene kada su na strani prodavaca i znatno niže cene kada su postupali kao kupci.
Možda je iznenađujuće, ovo nije prvi put da su naučnici proučavali način uspjeha u korelaciji s time koliko je široko lice osobe. U 2011, istraživači UC Riversidea posmatrali su odnos širine i visine lica osoba sa liste Fortune 500 CEO i otkrili su da direktori sa širim licima generalno imaju jače finansijske peroformanse kompanija.
U toj studiji, straživači su identifikovali široko lice CEO-a General Electrica Jeffa Immelta kao samopouzdanog lidera koji je bio protiv svog tima za sprovođenje reforme održivosti sredinom 2000-ih, ali je na kraju doneo korist za okruženje i deoničare General Electrica.
Istraživači su takođe ukazali na Herba Kellehera, još jednog vođu širokog lica, koji je nadgledao jake finansijske performanse Southwest Airlinesa.

Lica sa većom širinom i visinom lica su uglavnom povezana sa povećanim nivoom testosterona kod muškaraca, smatra Michael Haselhuhn, profesor menadžmenta na UC Riverside i koautor studije o širini lica. Muškarci sa višim nivoima testosterona se osjećaju moćnije i dominantnije, rekao je Haselhuhn.

Ali s obzirom da širima lica nije zlatna karta za uspeh. istraživači su otkrili da, dok muškarci širokog lica bolje pregovaraju individualno, njihov učinak je gori od muškaraca uskog lica kada su u saradnji s drugima ili kada je kompromis ključ za sklapanje dogovora.

I u drugoj studiji istog UC Riverside tima 2011., istraživači su otkrili da je verovatnije da će muškarci sa širim licem delovati nemoralno na poslu, da će "izričito prevariti svoje kolege u pregovorima" i da su "spremni varati kako bi povećali svoju finansijsku dobit.

Haselhuhn kaže da dok ne možeš ništa promeniti u razmeri svog lica, možeš uspeti na poslu menjanjem ponašanja.

- Muškarci širokog lica trebaju biti svesni da drugi mogu gledati na njih kao konkurentnije i stoga treba da ulože napor da se uspostavi kooperativno okruženje za pregovore (ako oni, u stvari, žele da sarađuju sa kolegom)," kaže Haselhuhn za Huffington post. "Isto tako, pregovarači užeg lica bi trebali biti svesni da se mogu posmatrati kao relativni"savladači" i trebaju biti na oprezu protiv kolege koji može pokušati da ih iskoristi."

Bez obzira na to koji oblik lica imate, još uvek može uticati na vaše saradnike širokog lica. Prema studiji iz 2013. istih istraživača, manje je verovatno da će ljudi verovati svojim muškim kolegama sa širim licem. U stvari, svako se ponaša sebičnije kada je u interakciji sa ljudima širokih lica, otkrila je analiza.

Istraživači navode da se ovi rezultati ne odnose na žene. To je zato što su ljudi sa širim licima imali evolucione prednosti, čineći lakšom njihovu reprodukciju i da budu "uspešni u osiguranju ograničenih resursa od drugih muškaraca s ciljem podrške sebi i svom potomstvu”, zaključuje Haselhuhn.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP