Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Svet

KRENUO NAJBRŽI EVROPSKI VOZ

Od Milana do Rima 300 kilometara na sat!

Autor: Tanjug | 15.06.2015 - 14:28:00h | Komentara: 0

Novi italijanski voz velike brzine Frečarosa 1000, koji se može pohvaliti da je najbrži voz u Evropi, započeo je redovni saobraćaj na liniji izmedju Milana, Rima i Napulja.

Ilustracija, voz, Italija

Ilustracija | Foto: Profimedia

Za sada dostiže maksimalnu brzinu od 300 kilometara na sat, do decembra bi trebalo da vozi brzinom od 360 km na sat, a teoretski može da dostigne i 400 kililometar na čas

Frečarosa 1000 je započela saobraćaj sa šest kompozicija, koje će pokrivati ukupno osam polazaka dnevno. Od njih će četiri ići do Torina, a ostale četiri do milanskog sajma Ro Fiera zbog svetske izložbe Ekspo 2015. Većina njih će na jugu ići do Napulja. U septembru će biti dodato još šest polazaka.
Prva kompozicija nazvana po slavnom italijanskom sprinteru Pjetru Menei, imala je promotivnu vožnju 25. aprila. Na trasi iz Milana do Rima, njome su putovali italijanski predsednik Serdđ Matarela, nekoliko ministara i drugi značajni gosti.
Supervoz uspeva da pređe skoro šestokilometarsku udaljenost između Milana i Rima za dva sata i 15 minuta, što je 45 minuta manje od dosadašnjeg voza velike brzine. Italijanska državna železnička kompanija Trenitalija namerava da tim kompozicijama postepeno zameni sve dosadašnje brze vozove tipa Frečarosa (Crvena strelica). Obećava da će, zahvaljujući njima, preoteti putnike aviokompanije Alitalija.
Od decembra bi italijanskim prugama trebalo da voze 22 nova voza sa po šest vagona i 455 mesta u četiri različite klase. Kompletna flota od 50 supervozova trebalo bi da krstari Italijom od prvih meseci 2017. godine. Frečarosa 1000 može, prema Trenitaliji, da vozi na bilo kojoj pruzi velike brzine u Evropskoj uniji.
Novi voz kompletno proizvodi u Italiji firma Ansaldo Breda, čiji je vlasnik kompanija Finmekanika zajedno s kanadskom grupom Bombardie.
Italijanska železnica je u njegov razvoj i proizvodnju investirala 1,6 milijardi evra.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP