Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Svet

CVET ZLATA VREDAN

Parfem Merilin Monro: Kako je nastala seksi legenda?

Autor: Tanjug | 28.10.2013 - 17:27:00h | Komentara: 0

Za 30 mililitara parfema "Šanel 5" (Chanel No5) potrebno je čak 1.000 cvetova jasmina.

Šanel 5

"Besmrtan" parfem: Šanel 5 | Foto: Miloš Rafailović

Kako piše Blumberg, jasmin za "Šanel 5" bere se isključivo u gradiću Gras na Azurnoj obali, a već pet decenija uzgaja ga porodica Mil.

"To je najskuplji jasmin na svetu. Ima sladunjaviji miris, manje agresivan i mekši od egzotičnog jasmina. Parfem bi bio potpuno drugačiji da se cveće uzgaja na bilo kojoj drugoj lokalciji", ispričao je svojevremeno za list "Indipendent" Žozef Mil.

"Šanel 5" pojavio se u prodaji 1921. godine, statistika kaže da se bočica tog parfema prodaje na svakih 55 sekundi, a najbolja promoterka "Šanela 5" ikad bila je Merilin Monro, koja je tvrdila da ga stavlja i pred spavanje.

Jasmin za "Šanel 5" bere se ručno, a porodica Mil svake godine u vreme berbe - koja traje tri meseca, a počinje u avgustu - zaposli najmanje 70 ljudi za taj posao.

Bere se pet hektara cveća, a Žozef Mil kaže da jedna osoba obere otprilike pola kilograma cveća za sat. Za kilogram latica jasmina potrebno je ubrati 8.000 redova.

Ovaj naročiti jasmin iz Provanse je 20 do 30 puta skuplji od jasmina iz Egipta ili Indije.

Legendarna kreatorka Koko Šanel je davne 1921. godine angažovala Ernesta Boa da napravi šest mirisa za nju - od kojih će izabrati jedan. "Legenda" kaže da je Koko izabrala "broj pet", koji je inače bio njen srećan broj i - tako je nastao 'Šanel 5'".

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP