alo.rs Svet
PEŽO ZA 176.300 EVRA
Posle pola veka, na Kubi počeo uvoz automobila: I već imaju najskuplje modele na svetu
Posle pola veka zabrane, na Kubi je počela slobodna prodaja uvoznih automobila. Međutim, astronomske cene vozila zaprepastile su građane čija je prosečna plata 20 dolara. Obeshrabruje i to što su na prodajnim mestima cene šest puta veće nego u katalogu.
Slobodna prodaja uvoznih automobila zvanično je počela na Kubi posle pola veka zabrane, ali astronomske cene vozila su zaprepastile i bacile u očaj potencijalne kupce, prenosi agencija Frans pres.
Prosečna mesečna zarada u zemlji iznosi oko 20 dolara, a „pežo" se prodaje za 239.500 dolara (176.300 evra) kod zastupnika u Havani. Međutim, u katalogu proizvođača navodi se da je osnovna cena ovog automobila 46.000 dolara (34.150 evra).
Kako prenosi rts.rs, nude se i polovna vozila koja uglavnom potiču iz državnog voznog parka, po obeshrabrujućim cenama. Kod drugog zastupnika jedan „hjundai sonata" iz 2010. godine prodaje se za 60.000 dolara, a „folksvagen pasat" iz iste godine za 67.500 dolara.
„Mislio sam da kupim auto, imao sam oko 20.000 dolara, ali to je nemoguće", rekao je za Frans pres Dorijan Lopez, konsultant, zapanjen spiskom cena objavljenih kod zastupnika Sase, u kubanskoj prestonici.
„Sa ovim cenama ne samo da ne mogu da kupim kola, ne mogu čak ni da sanjam o tome", požalio se kubanski muzičar Alfred Tompson.
Kubanska vlada je 19. decembra objavila da uvodi slobodnu prodaju uvoznih vozila da bi, kako je navedeno, odgovorila na „novu ekonomsku situaciju" i obnovila redukovan broj vozila u zemlji, od kojih dve trećine čine stari američki automobili iz pedesetih i sovjetska kola iz sedamdesetih i osamdesetih godina 20. veka.
Prema ukazu kojim se objavljuje početak prodaje, najavljeno je da se uspostavlja sistem poreza koji će podići oko 50 odsto uvozne cene vozila.
Sa novim propisima ukidaju se takozvane „pismene dozvole" za kupovinu vozila koje je dobijalo nekoliko hiljada privilegovanih Kubanaca.
Nema zvaničnih podataka o vozilima na Kubi, ali stručnjaci veruju da ima oko 60.000 američkih kola koja još cirkulišu.
Osim toga ima sovjetskih „lada" i „moskviča" iz sedamdesetih i osamdesetih i malo savremenijih, uglavnom azijskih vozila uvezenih za vladu.
„Kadilaci", „krajsleri" i „oldsmobili" u odličnom stanju se i dalje mogu videti kako prevoze turiste po Havani.
Promene oko uvoza su deo napora predsednika Raula Kastra da postepeno liberalizuje kubansku privredu sovjetskog tipa.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs