FANTASTIČNO OTKRIĆE

U Patagoniji pronađeni ostaci najvećeg dinosaurusa koji je ikada hodao Zemljom

Autor: bbc.com | 05.09.2014 - 09:47:00h | Komentara: 0

U iskopavanju u Argentini pronađeni su fosili za koje se sumnja da su deo Dreadnoughtus schrani- ja, najvećeg dinosaurusa koji je ikada hodao zemaljskom kuglom.

Naučnici kažu da je u ovim iskopavanjima pronađeno 70 procenata ključnih kostiju koje su potrebne da bi se u potpunosti objasnio i izučio ovaj gigantski dinosaurus.

Titanosaurus

Skica titanosaurusu Dreadnoughtus Schrani | Foto: AP

o u suštini znači da sad mogu sa sigurnošću da tvrde da je ova zver imala 26 metara u dužinu i da je težila oko 60 tona. Poređenja radi, ovaj dinosaurus je bio duži nego dva londonska autobusa parkirana jedan do drugog.
Ono što je začuđujuće je da se skelet ovoh dinosaurusa još uvek razvijao u vreme njegove smrti, što znači da niko ne može da zna koliko bi porastao, da je još poživeo.
Kosti pronađene na nalazištu u Patagoniji sugerišu da je ovo stvorenje život izgubilo u jednoj od katastrofalnih poplava.

Veći od dva autobusa, malo manji od aviona

Veći od dva autobusa, malo manji od aviona | Foto: AP

Kenet Lakovara, vođa ove grupe naučnika, rekao je da je ime Dreadnoughtus ovom dinosaurusu dao jer ga podseća na ogromne stare borbene brodove i da je on jedan iz grupe takozvanih titanosaurusa. Fosili koji su pronađeni, iako nije nađena glava, otvaraju debatu koji je bio najveći dinosaurus koji je postojao.
Doktor Pol Beret iz Prirodnjačkog muzeja u Londonu rekao je da je ovo ogromno otkriće jer objašnjava samo postojanje ovih giganata i način na koji su živeli. Takođe, stiče se uvid u snagu kostiju koje su održavale ove grdosije na nogama, a i način na koji su se kretali, disali i koliko su hrane morali da unesu u sebe da bi preživeli. Iz svega ovoga se saznaje sve više i više iz biologije titanosaurusa.