Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

GSP

Vozači rade po osam sati, putnici ugroženi?!

Autor: Novosti | 20.01.2015 - 10:12:00h | Komentara: 1

Serija saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala vozila GSP "Beograd" postavila je pitanje bezbednosti Beograđana koji se njima prevoze. Pojedini sindikati u ovom preduzeću ukazali su na činjenicu da su "vozači umorni jer moraju da rade osam, umesto ranijih sedam časova, da nemaju dovoljno pauze, kao ni dva slobodna dana tokom nedelje".

autobus 84 Zeleni venac gsp

Osam sati za volanom je u redu, tvrdi direktor GSP "Beograd" | Foto: Blic

- Uvođenje osmočasovnog radnog vremena započeto je pre dve godine, uz saglasnost sindikalnih predstavnika - kaže direktor GSP "Beograd" Željko Milković.

- Tada je izrada analize poverena firmi AD "Zaštita na radu", koja je svoje istraživanje posle godinu dana rada dostavila u tri knjige od po 300 strana - objašnjava Milković.

- U radu plaćenom četiri miliona dinara došli smo do zaključka da nema potrebe za skraćenim radnim vremenom. Ipak, Nadzorni odbor je tri puta zasedao, ali nije postupio u skladu sa odlukom. Tako da smo Slaven Tica i ja zapravo sproveli ono što je već bilo doneto.

Milković dodaje da je radnicima obećano dva slobodna dana sedmično i osam dana mesečno, ali da još traje usklađivanje sa rasporedom vožnje, koji pravi Direkcija za javni prevoz.

- Završili smo usklađivanje 70 odsto smena, a ostatak će biti završen u narednih pola godine - uverava direktor GSP.

- Ima vozača koji imaju osam slobodnih dana, ali i pet i šest mesečno.

Autobus se zakucao u drvo

Udesi sve učestaliji zbog umora vozača, tvrde sindikalci | Foto: M.Beljan

 
Ipak, vozači su nezadovoljni. U Samostalnom sindikatu GSP kažu da je radno vreme povećano, a da su plate smanjene i ističu da promene koje su uvedene u oktobru nisu donele rezultate, naprotiv, negativno su uticale na bezbednost.

Zakon propisuje radnu obavezu
Radno vreme vozača definisano je Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Za vozače međugradskih i međunarodnih linija je devet sati vožnje u toku dana, uz obaveznu pauzu, dok je za vozače u gradskom i prigradskom saobraćaju do osam časova. Radno vreme se kontroliše putem tahografa, koji pored vremena provedenog u vožnji beleži i pauze, brzinu vozila...
 


- Udesi su sve učestaliji zbor premora vozača, iako radnici GSP u 80 odsto slučajeva nisu krivi za sudare, ali ih možda ne bi ni bilo da su vozači odmorni i samim tim više koncentrisani - objašnjava Zoran Antić, predsednik sindikata.
Poslednji komentari
  • Zoran Vreme: 20.01.2015 12:38h

    Od tih 8 sati sto voze, 6 razgovaraju telefonom...i voze!

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP