Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Politika

SINIŠA MALI O PROJEKTIMA U PRESTONICI

Beograd na vodi gradiće se 10 godina!

Autor: Tanjug | 26.03.2015 - 08:33:00h | Komentara: 5

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je da projekt Beograd na vodi treba sagledati sa društvenog stanovišta, jer je to najznačajniji projekat ne samo u Srbiji, već i u regionu, da sa 3,5 milijardi evra investicija potpuno pokreće gradsku i srpsku privredu, kao i tercijalne delatnosti i da će se graditi deset godina.

Siniša Mali

Siniša Mali | Foto: N. Đorđević

- Dakle, ako je neko protiv toga, onda neka to jasno kaže, a sam lex specialis nije nikakav poseban zakon koji na bilo koji način oslikava posebnost projekta u odnosu na prethodne - rekao je Mali u intervjuu za novi broj nedeljnika "Novi magazin".

Na pitanje da se čuje zamerka da će Beograd dati mnogo više novca koji se neće vratiti, Mali je rekao da ne zna na osnovu čega je to rečeno.

- Imate master plan, u okviru toga uradjena je i saobraćajna studija i sve ostale studije, postoji jasan plan kako treba da se reši saobraćaj u gradu vezan za funkcionisanje tako velikog kompleksa. Ali, taj kompleks će se graditi sledećih deset godina - istakao je Mali.

Na pitanje koliko će Grad biti vlasnik tog kompleksa, Mali je odgovorio da Beograd neće imati udeo vlasništva.
- Naravno, ovo je strašno važno za grad, promenićemo perspektivu grada, izgled, ali to je projekat od značaja za Republiku. Mi smo tu da pomognemo, da učestvujemo, učinimo sve što je potrebno da bi se on definisao, ali u strukturi vlasništva Republika sada figurira sa 100 odsto, a posle potpisivanja ugovora biće drugi procenat. Beograd neće imati ništa - objasnio je Mali.
Na pitanje da se spominje 20, najviše 30 odsto, Mali je rekao da će sve biti javno u sledećih nekoliko nedelja i da grad poštuje proceduru i poverljivost pregovora.
Gradonačelnik je istakao i da je sve što je vezano za Beograd na vodi poštovalo od početka do kraja zakonske procedure, a da Konkurs ništa ne rešava ukoliko nemate investitora.
- Zavod za urbanizam koji ima 50-60 arhitekata, inženjera, svi potrebni da se ovakav projekat završi radili su na tome, plan je usvojila Vlada, imamo jedinstven slučaj da imamo investitora koji želi da investira u taj plan - rekao je gradonačelnik.

Na pitanje kada počinje gradnja dve zgrade za koje su anketirani kupci, Mali je rekao da je sve vezano za eksproprijaciju, i "da ne možemo da izdamo gradjevinsku dozvolu dok se to ne završi. Očekujemo da ćemo taj posao završiti do kraja leta ove godine", rekao je on.
Što se tiče projekta Vinča, Mali je rekao da je grad prvo pokrenuo projekt upravljanja otpadom, zato što je Deponija Vinča najveći ekološki problem Beograda i Srbije, ali i nešto na čemu Evropska unija insistira da što pre rešimo.
- Sam po sebi, taj projekat vredi 250-300 miliona evra, konsultovali smo Svetsku banku kad smo krenuli u projekat i 52 kompanije iz celog sveta su nam poslale pismo o namerama i izrazile zainteresovanost da učestvuju u projektu. Sve te kompanije zvali smo da dodju, u sredu će obići Deponiju i Gradsku čistoću, a u četvrtak u Skupštini grada pričaćemo o namerama, idejama - rekao je gradonačelnik.
Mali je rekao da se daleko odmaklo i u partnerstvu za izgradnju četiri podzemne garaže i da je u fazi završetak odabira savetnika.
- To je projekat koji finansira Evropska agencija za obnovu i razvoj; pošto mi para za to nemamo tražio sam pomoć, oni su odvojili neki novac, platiće konsultanta koji će uraditi tehničku analizu i očekujem da ćemo tokom leta i za ovaj projekat imati tender. Do proleća bismo mogli da krenemo u izgradnju oba projekta - istakao je Mali.
Što se tiče njegove nedavne izjave da će 2017. početi gradnja metroa, Mali je rekao da je Grad potvrdio Sporazum o razumevanju koji je prethodna gradska vlast imala sa francuskom vladom i da se ide ka pravoj odluci o prvoj liniji metroa.
Mali je rekao da je metro strateška stvar, da Beograd raste i neće moći da funkcioniše bez metroa, ali da "ne smemo da napravimo grešku, samo prva linija košta izmedju 800 miliona i 1,2 milijarde evra. Ako krenemo u takav projekat, a nismo sigurni da je to ono što želimo, potrošićemo novac i sebi napraviti veliki problem".
- Moramo naći i način finansiranja, kredit, javno-privatno partnerstvo ili nešto izmedju - rekao je on dodajući da se komunicira sa Vladom Francuske i Ministarstvom finansija.
- To je strateški cilj, zasnivamo ga na pravim informacijama, jer će se na njemu bazirati prevoz narednih 20-30 godina.

Što se tiče "vruće teme" komunalne policije zbog ponašanja prema gradjanima, Mali je rekao da za sada grad ima 350, 360 komunalnih policajaca, što za grad od dva miliona ljudi nije dovoljno i da je zato Grad inicirao izmene Zakona o komunalnoj policiji koje lokalnoj samoupravi ostavljaju mogućnost da sama odredi broj komunalnih policajaca.
- Valjda mi najbolje znamo šta je za grad dobro. Analizom koju je Komunalna policija uradila utvrdjeno je da nam treba još oko hiljadu komunalnih policajaca, da je 1.500 optimalan broj da se pokrije grad u raznim aspektima, od nelegalne gradnje, preko aerodroma i divljih taksista, GSP-a, komunalni red... - objasnio je Mali.
Na novinarsku konstataciju da je previše ambiciozan, Mali je rekao za "Novi magazin" da su mu to govorili gde god da je radio.
- Ali, interesantno, uvek definišem neke ciljeve. I ostvarivao sam ih do sada, znam da ću to uraditi i za Beograd, za moj grad - zaključio je gradonačelnik Siniša Mali.
Poslednji komentari
  • Драгомир Vreme: 26.03.2015 09:03h

    Ко потпише наредбу да се стопира путнички саобраћај и да се историјска железничка станица у Београду претвори у коцкарницу боље да му већ сада није до живота?Тај грех ће му фамилију ојадити!Зар да неко то учини и отера народ у ПРОКОП где ничега нема што велича главне железничке станице?

  • Teodora Vreme: 26.03.2015 09:49h

    A njegov gazda, vučić 'ladno izjavio da će "sve sa makete biti izgrađeno za 4 godine"! Isakreno i intenzivno nas prave budalama, otvoreno nam se rugaju, podsmevaju, a mi im još za sve to i plaćamo! Ako ima još normalnih u ovoj propaloj državi, udružimo se protiv organizovanog političkog kriminala!

  • BEOGRADSKI GRB Vreme: 26.03.2015 11:49h

    Da li gospodin Mali i projektanti znaju da će : 1). FALUSNA kula večno UNAKAZITI pogled na panoramu Beograda ; 2). visoki soliteri ZAKLONITI pogled na kupolu Hrama Svetog Save; 3). previše stambeno-poslovnog prostora svakodnevno stvarati SAOBRAĆAJNE KOLAPSE na svim mostovima i u centru grada.

  • mihailo Vreme: 28.03.2015 16:54h

    @ Dragomir. Ovaj projekat koji se sad zove" Beograd na vodi" a još 1948 Nikola Dobrović je prvi napravio urbanistički plan silaska Beograda na obalu Save. Taj projekat zvao "Teraziska padina". Onda je u vreme mandata Branka Pešića napravljen novi plan i to zvalo Savski anfiteatr. Čak je počet da se i realizuje. Izgradjeni su tuneli kojim danas saobrača Beovoz. Početa je da se gradi nova želj. stanica Prokop, želj. most preko sajma i stalo se iz raznoraznih razloga političke prirode ( intervencijom iz drugih republika ) i ekonomske krize. Prokop je 75% završen i njegom funkcijom se oslobađa prostor u centru grada na kome je sada Žel. Stanica. Uvek je bio zahtev da se zgrada želj. stanice sačuva i bude želj. muzej. Ovo je odličan prokekat i daj Bože da se realizuje i za 10 godina a i to je brzo.

  • mihailo Vreme: 28.03.2015 17:13h

    Izuzetno puno malicioznih komentara. 1948g. Nikola Dobrović pravi prvi plan silaska Beograda na Savu " Teraziska terasa". Branko Pešić ima novi plan "Savski amfiteatar". i poćinje realizaciju projekta. Izgrađeni su tuneli kojm danas saobrača Beovoz, novi želj. most preko sajma i Prokop želj stanica koja je 75% završena. Stalose sa realizacijom zbog ljubomore drugih repunlika i onda ekonomske krize...Uvek je bila ideja da se sačuva stara želj. stanica i Karađorđeva ulica i da bude želj. muzej. Ova maketa je samo kako bi možda izgledalo ali DUP nije donesen. Ovo je odličan plan i daj Bože da se izvede i za 10 godina a to je brzo.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP